Svar på tal

Hej, jag läste precis eran blogg.
Jätte bra!
Men en fråga bara, brukar ni använda benlindor även när ni hoppar?
Och ni matchar jätte snyggt! :-)
Svar: Hej! Jag kan inte tala för Jonna, men jag använder benskydd när jag hoppar. Har alltid lindor/skydd runt om, men vid hoppning är det skydd som gäller.

Varför har jag då lindor/benskydd hela tiden?

Skulle hästen snubbla eller hoppa till kan det lätt bli så att den smäller i benet. Istället för att få ett sår kommer smällen på benlindan som helt tar bort eller iallafall dämpar slaget. Förutom skydd ger det värme, och är helt klart snyggt att titta på ;) Dock är det fult när man lindar nära, alltså varje varv ligger nära det andra.

Jag börjar alltid på mitten och lindar neråt, sedan uppåt. Det av lindan som inte syns lindar jag nära, men när det är gjort lindar jag mer glest, för synens skull. Lite svårta tt förklara, men hoppas ni fattar? :)



Jag förtår mig faktiskt inte på folk som rider utan skydd/lindor runt om, gör ni?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback