Ridskole säkerhet?

Jag tycker faktiskt att säkerheten hos ridkolor blir sämre och sämre. Barnen får gå hur dom vill i stallen, även de minsta. Hästar kanske inte trivs i verksamheten, men kanske ridskolan har dåligt med pengar, och inte har möjlighet att byta ut hästen, så den får gå där. Tjurig häst = större skaderisk. Visst finns det personal att fråga, men inte alla barn förstår att det är bäst att göra det, utan vill visa "jag kan själv" och då kan olyckor lätt inträffa.

Jag tycker att man alltid ska ha minst en rutinerad parson i stallet, en ur personalen. Man borde ha ridvästar att hyra/låna ut, vilket inte alla har.

Vad tycker ni om säkerheten?




Kommentarer
mili28/melina

min ridskola som jag rider på har väldigt bra säkerhet när dom släpper ut hästarna så får man inte ens gå in i stallgången det är en bom där

2011-05-14 @ 10:17:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback