Resultat från Mullhyttan

Hej!

Kan summera tävlingen med ett ord: Katastrof. I början var han orolig och trippade fram när jag ledde honom, ville inte bli tränsad och var bara överallt. Han lugnade sig efter ett tag iallafall.

Framridningen: Han kändes ok, men inte mer. Rädd för en del saker, gjorde små skutt och tjaffsade lite. Fattningarna tog han bra, men hade inte en helt ärligt bjudning, men var mjuk och fin ändå.

På banan: Hemskt! Han lyssnade inte på något, gjorde en bakut mitt i galoppen, och ville inte sakta av och började slänga med huvudet. Domaren var ändå TOKSNÅL, och 1 ekipage på hela dagen hade fått över 60%, 60,3 tror jag. Ritten var värd runt 59-60%, kanske 58%, och vad fick vi då? 52,86%! Sjukt lågt, även om det var en dålig ritt. Jaja, nästa gång!

Nästa tävling är måndag 6/6.

Bilder kommer, filmen vågar jag inte lägga ut, om ni inte ber snällt då förstås.





Kommentarer
fanny

det är jobbigt när dommar är sjukt snåla.. Specielltnär man tror man ska få ganska bra %

2011-05-28 @ 18:57:02 | http://fannyhellgren.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback