Dagens ridpass

Hej! Första gången privat lektion för mig!!!!!!!!!!! Usch vad jag var nervös innan, mådde illa och ville gärna få ont i magen för att slippa lektionen.. men... det gick inte att fuska... det var bara att sätta igång och börja jobba. Men Lovisa är jättesnäll och duktig, så man behövde inte göra ngt man är osäker i. Så det var trav, skritt, lite upplysning om hur man gör och varför, och allt satte sig på plats. Först var jag spänd men sedan ju mer jag red desto säkrare jag kände mig och fått bättre balans.

Galopperade också, för första gången och travat på. Har ju bara skrittat på Ziro. På slutet kändes det som att man förflyttat sig i luften. han är ju sååå duktig min lilla söta Ziro, snäll och visst fattar han att jag är "nybörjare", så han tog hand om mig väldigt väl och saktade ner när han kände att jag började tappa balans. Vilken underbar häst!!!!!!  Skulle vilja bära honom som en bebis men får väl nöja mig med att klappa honom, pussa på kinden och visst bjuda på smaskis-maskrosor. Älskar bara honom!!!!!!!  Längtar redan efter nästa lektion, hoppas hon kan komma snart till stallet igen, helt underbar tjej. Nu ligger Nattis illa till....ha ha ha.... snart tar jag över HELA hästen och då har hon ingen :)  Så roligt var det och jag är sååååååå nöjd med min älskling och mig själv. Jag ska öva mer och ska försöka göra det oftare, så att vi kan bara försvinna i galopp ngnstans i slogen. Vi har ju så underbara ridvägar, sjukt fina och då vill man flyga runt där och bara vara.........

/Tanja (Nathalies mamma)

Från Nathalie: Bilder kommer imorgon :)





Kommentarer
karolina

Go tanja :D

2011-05-11 @ 09:14:51 | http://blashbob.blogg.se/
Maria Jangtorp!!

Vad roligt att det gick bra för dig Tanja. Ja han är och blir den bästa ponnyn vi har haft. Han kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta. Kanske tittar förbi i sommar och hälsar på er. Det skulle vara roligt att träffa er igen :)

Ha en underbar sommar så länge :) Kram på er;)

2011-05-11 @ 09:32:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback