Dagens ridpass

Hej!

Idag skulle vi ju ut och galoppera i skogen, men först red vi på banan och värmde upp lite. Skrittade fram i ca 15 minuter, och sen tog jag toglarna och jobbade honom i skritten i 15 minuter till. Skänkelvikningar, öppnor och volter jobbade vi mest med för att få honom lösgjord. Lite orolig i munnen var han, men det gav sig när vi började trava.

Här fokuserade jag mest på min sits, men det gick sådär då jag inte hade chaps = dåligt grepp. Honom är jag ändå nöjd med, och han höll en bra takt och stadig form. Gjorde någon ökning också, vilket han gjorde bra men jag dåligt, hihi ;)

Sen galopperade vi lite i lätt sits, och han kaxade lite mot spöt (som vanligt ;)), men annars jobbade han bra. Han blir överambitiös och riktigt sätter sig på rumpan när jag sätter mig djupare i sadeln, fattar ni varför jag älskar att rida honom? :D

Inga bilder idag, men jag bjuder på en annan bild istället :)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback