Dagens ridpass

Hej på er!

Idag var det ju tränign för Linn (http://dressyrmupparna.se), och det gick riktigt bra! Ziro var lite småseg i början, men kom igång efter några minuter bara. Vi tränade som sagt mycket sits, och shit vad det var svårt :O Mina muskler har ju vant sig vid lite svag stolsits, så det var extremt svårt att dra tillbaka skänkeln.

Vi kom fram till att min sadel ligger svagt i baksits, så vi la på Linn sadel, och min sits blev genast 70% bättre! Det var lättare att dra tillbaka skänkeln och räta upp sig. Skönaste sadeln jag ridit i, väldigt djup och mjuk, som en fotölj :)

Bilder från ridpasset kommer.


Smakprov ;) (Uppvärmning i låg och lång form, samt lättridning).




Kommentarer
Vixen

Vilken formel använde du för att få fram att din sits blev 70% bättre??

2011-05-27 @ 08:36:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback