Dagens ridpass

Hej!

Är hemma från stallet nu. Red ett barbacka pass på ridbanan, och det gick bra. Underbar i skritten, men lite "seg" i traven och galoppen. Han var lite hängig i handen, men med mer skänkel bar han upp sig kanon! Gjorde en del öppnor vilket han grejade utan problem. Lite vingligt stundtals men annars var form och tvärning bra.

I galoppen blev han lite lat, men även där löste det sig med mer skänkel. Jobbade mest på en stor volt för att få honom böjd och mjuk.

Mamma tog ca 500 bilder, MEN jag sitter som en kråka. Stolsits till 14568%, yes! Jag är medveten om att jag får extrem stolsits när jag rider barbacka (har väldigt svag stolsits även med sadel, men jobbar på det), men det bjuder jag väl på :P




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback