Betesreglerare Greenguard Ponny

Hej!

Pi äter ju väldigt mycket gräs och är väldigt matglad. Så jag tror inte hon här stått ute på nätterna hos sin förra ägare pågrund av att hon äter mycket (säg till om jag har helt fel). Men hon mig kommer hon nog stå ute några nätter, då är det ju inte så kul om hon blir rund som en köttbulle ;)

Jag har fått ett tips frånen i stallet om en sak man fäster i grimman så hästarna inte får lika mycket gräs på en gång. Vilket verkar lite smart om hon ska vara ute en hel natt.

Det heter "Betesreglerare Greenguard Ponny" och finns på Hööks för 549 kr. 



Är det någon av er som har testat det? Isåfall, hur funkar/funkade det?




Kommentarer
Anonym

Tycker inte du ska använda det om hon inte har några andra problem med gräss, dvs några sjukdomar. Alla hästar blir rundare och lite mulliga av att äta gräs. Rid henne ordentling och rätt så blir hon fin, inte som en köttbulle :) Bra tips: släpp inte i en hage där det växer mycket gräs, ta lite snålare hage kan man säga. men ska du köpa en sådan reglerare kolla upp först vilket märke du ska ha. En del är bara skräp. Googla på nätet, finns mycket att läsa där. Kolla med veterinär, det är bäst... Lycka till :)

2011-05-23 @ 11:52:19
Anonym

ja hade en sånn, o de funka bra =D men min häst dog sen ='(

2011-05-23 @ 12:29:31
Eve

Den är värdelös,, tro mig! min häst tog sig ur den på två minuter...inte värt pengarna...



Köp istället en såndär munkorn som man trär in mulen i, den tar dom sig inte ur...Men kom ihåg att klippa hållet större i botten!! :P

2011-05-24 @ 16:50:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback