Åska i luften

Det känns som det är åska i luften, och hör jag något åker vi direkt och tar in honom. Aldrig att jag skulle låta min häst stå ute, ens vid minsta muller. Det räcker att det slår ner i ett träd, staketet eller något annat i närheten. Ute i en platt hage är hästen högsta punkten, och det är där det slår ner. Regnar det kanske hästen ställer sig under ett träd, och då är trädet högsta punkten, med hästen under sig.

Allra farligast är det just när det har regnat eller regnar, vatten leder ström och det vet alla. Hästens skor leder ström utmärkt, tyvärr. Jag är inte så dum så jag låter min häst stå ute vid åska. Kanske dum, men inte så dum. Fattar verkligen inte hur folk kan ha sina hästar ute vid åska, livsfarligt.



Snälla, åskar det så TA IN din/dina hästar!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback