Åsikter

Undrar hur ryttare, hästfolk över huvudtaget tänker?

Hästfolk måste vara bäst på att stötta varandra, men även tvärtom, att sncka skit. Jag har varit med om det OFTA. Folk tänker inte alls. Man öppnar munnen utan att tänka på det, eller tänker på det. Säger precis det man tänker och skiter i resten.

Jag t.ex går ut öppet med att jag inte gillar skogsmullar mycket. PUNKT. Jag går inte på EN person, inte TVÅ. Jag har det jag tycker är skogsmullar, och ni kanske har något helt annat i tanke? Jag har sagt raser, men det betyder inte att jag tycker det om 100% av alla hästar av den rasen. Det finns undantag. Hur kan folk veta vad JAG tycker är undantag och inte?

Men folk som attackerar just EN person, utan att tänka, eller tänka...det stör jag mig på något extremt. Ryttare som tror att dom är bättre än ALLA andra, och deras åsikter är alltid dom rätta. Andra åsikter finns inte alls.

Sen ljugs det hit och dit. "Nej det har jag inte sagt!" Nej visst, bara 10 personer hörde, men vi hörde nog fel... Haha?

Vad tycker ni? Fattar ni vad jag menar, kanske ni känner någon sån?


En sån fin får ni ;)





Kommentarer
Linn Ingvarsson

Moget Natta, om du vill något så är det bara att du ringer eller kommer förbi och snackar vet du?



Jag har dessutom försökt få tag i Jonna via telefon men får inget svar. Jag håller självklart fast vid min åsikt men be om ursäkt i fall hon blev sårad av den och jag ska försöka hålla mina åsikter inom mig i framtiden.



Men inte skriver jag ut vad jag tycker och tänker om folk via Internet, då tror jag nog en helt del personer skulle ta illa upp.



Du kanske har glömt bort vad som sagts på lala stallmöten om att det inte ska skrivas något om stallet/folk i stallet över Internet?

2011-05-18 @ 18:47:38 | http://dressyrmupparna.se
Ylva

Det finns många sätt att uttrycka sig på och framföra sina åsikter. Det bästa sättet är väl att framföra åsikterna till personerna det gäller. Skapar mindre irritation då. Säga vad man har att säga och sen är det bra.

2011-05-18 @ 23:21:50
Rose-Marie

Det är samma överallt.Jag har haft egen häst i mer än 40år. Och under hela den tiden har det alltid funnits någon eller några s.k."Besserwissers".Det tror jag gäller alla 8 stall som jag har haft häst i.Det betyder dock inte att de menar något illa,det finns dock och kommer alltid att finnas folk som tar för sig mer än andra.

2011-05-19 @ 07:14:42
ann

tyvärr... har ni sett ngn arbetsplats där alla är "väluppfostrade och snälla"? Har ni sett ngn skolklass där alla "väluppfostrade och snälla”. Skulle inte tro. Det finns ALLTID en-två personer i varje grupp som älskar sig själva utan gränser, som är såå säkra på det de gör, de vill stå över alla andra och de ser allt i svart eller vit, det finns inte ngt emellan. Jag är bara bäst, de andra är bara småkryp. De ”säger som det är” utan att tänka på att de kan såra en annan person. De mår bra av ett sådant beteende. Men egentligen inte alla av dem mår bra själva. De bara stärker sitt självförtroende genom att trycka på dem som är svagare eller mindre erfarna, istället för att hjälpa dem. Det är synd om sådana personer, för att till slut har de inga vänner, inga kolleger som tycker och respekterar dem. De står alldeles själva i livet…. Så jag tycker att : att hjälpa dem är ett bra sätt att förändra dem och deras syn på andra människor. Vi alla är människor och alla vi kan gå vilse ibland i livet, eller hur???

Kram på er alla. Ta hyand om varandra så mår hästarna toppen..

2011-05-19 @ 08:22:25
Anonym

tyvärr... har ni sett ngn arbetsplats där alla är "väluppfostrade och snälla"? Har ni sett ngn skolklass där alla "väluppfostrade och snälla”. Skulle inte tro. Det finns ALLTID en-två personer i varje grupp som älskar sig själva utan gränser, som är såå säkra på det de gör, de vill stå över alla andra och de ser allt i svart eller vit, det finns inte ngt emellan. Jag är bara bäst, de andra är bara småkryp. De ”säger som det är” utan att tänka på att de kan såra en annan person. De mår bra av ett sådant beteende. Men egentligen inte alla av dem mår bra själva. De bara stärker sitt självförtroende genom att trycka på dem som är svagare eller mindre erfarna, istället för att hjälpa dem. Det är synd om sådana personer, för att till slut har de inga vänner, inga kolleger som tycker och respekterar dem. De står alldeles själva i livet…. Så jag tycker att : att hjälpa dem är ett bra sätt att förändra dem och deras syn på andra människor. Vi alla är människor och alla vi kan gå vilse ibland i livet, eller hur???

Kram på er alla. Ta hand om varandra så mår hästarna toppen..

2011-05-19 @ 08:25:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback