Sadelutprovningen

Hej!

Idag var vi ju på sadelutprovning i botorp, då Ziros dressyrsadel inte riktigt passar längre. Ziro var väldigt lugn hela tiden, trots att vi provade runt 7-8 sadlar. Antingen rörde de sig, eller så gillade inte Ziro dom, eller så gillade inte jag dom. Fick prova allt möjligt, Frank Baines, Prestige, och massa andra.

Efter ca 40 minuter testade vi en Spalding Brittannica, som var superskön, och Ziro kändes underbar i den! Tror han gillade den lika mycket som jag ;) Iallafall så har Ziro en ny sadel nu, skönt! Min sits blev mycket bättre och jag gled inte bak i sadeln som med den andra, vilket gjorde så min stolsits praktiskt taget försvann. Var lite rädd att det blivit en vana att sitta så nu, men nu är det nästan helt borta :D


Dock är min snyggare ;)





Kommentarer
ANN

Var köpte du den ifrån/varifrån de kom till botorp? Jag har letat efter Spalding Brittannica ett tag men har inte hittat än. Har bar hört att de är suprkvalite och mycket sköna att rida i. Vet du om de hade flera?

2011-06-14 @ 08:20:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback