Dagens ridpass

Hej, idag hoppade ju jag och Nattis. Som Nattis redan har sagt red vi i ridhuse först. Pi hoppar deflesta hinder utan tvkan, men det var ett hinder som hon tekade lite på. Det var två höbalar med två pinnat liggandes över (inte högt). Det tyckte Pi var lite läskigt och vägrade några gånger eller tog ett rejlt skutt ;) Mn sista gången vi hoppade dt gick det bra, då fattade hon att detinte var så läskigt ;)

Sen red vi ut på ridbnan då det dammade så mycke i ridhuset. Då hoppade jag ett enkelhinder på inte så hög höjd. Jag har aldrig hoppat på någon annan ponny än Pi, så därför hoppar jag bara små hinder änsålänge. Det gick iaf bra och tog hindret i både trav och galopp. Pi tycker det är jättakul att hoppa och laddar till 1000, hehe ;)

Bilder kommer imorgon :)






Kommentarer
Anonym

Bra jonna att ni inte hoppar för höga hinder. Hoppningen handlar inte om att hoppa högt, utan att man ska lära sig tekniken först och känna sig säker, då komer ni att hoppa vad som helst när du lärt dig. Lycka till!!!! Fin blogg och bra uppdateringar, fortsättt så :)

2011-06-10 @ 08:41:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback