Dagens ridpass

Idag red jag på banan, red faktiskt barbacka! Anra gången jag gör det på Pi och första gången vi går i ett snabbare tempo, det vill säga även trav och galopp. Pi var lite tjurig och busade lite i galoppen. Hon studsade och nästan gjorde några små bakuter, så krävde inte så mycket form av henne i galoppen. I skritten gjorde vi några skänkelvikningar som sitter fint även barbacka. I traven var hon ganska fin och MYCKET mjukare än igår :D

Galoppen gick ju sådär, då var hon ju mest tjurig och ville inte sammarbeta. Så som jag sa krävde jag ingen form där. Mot slutet av passet gick det lite bättre då jag kunde fatta utanatt hon studsade lika mycket. Tror hennes beteende berodde lite på hur jag satt också. För när jag fatade åkte jag fram på manken och det blev obhaglit för Pi, därav studsandet.

Pappa var med och fotade, så ni får bilder imorgon :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback