Dagens ridpass

Igår red jag bara ut en liten kortis, inget speciellt. Han tjaffsade lite när vi skulle över en bro, men annars gick det bra.

Idag red jag på ridbanan. Det gick riktigt dåligt, och han bara tjaffsade och studsade omkring. Direkt när jag tog tyglarna kändes det att han var sur på mig p.g.a min sits som blir i sadeln. Eftersom den lägger sig i bakvikt åker mina ben fram, och det känns att han blir lite grinig på mig då.

Travade igång, och då kändes han ganska fin, men tjaffsade lite. Galoppfattningarna tog han BRA, men mest för att han var så taggad. Kunde stundtals samla upp honom riktigt ordentligt, så sprången blev riktigt stora och luftiga med mycket tryck från bakkärran. Förvända satt bra ibland, men 1-2 gånger stack han med mig och började studsa. 

En gång ställde han sig och sen direkt igen när han landat, sedan snurrade han runt och ställde isg igen. Åh, lilla skitponny! Jaja, imorgon ska jag rida på banan igen, och då ska det gå bra, det är förbestämt!


Tur att han kan vara så obeskrivligt fin också :love:





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback