Min historia

Jag tänkte berätta lite om mig och hur det kommer sig att jag ville köpa en ponny. Vart jag har ridit och hur länge.. Så här kommer min historia!

När jag var (ungefär) 6 år började jag rida på en ridskola. Jag red på små shettisar i en ganska lång tid. Och jag hade intresse och tyckte det var jätte kul att sitta på hästryggen när någon ledde runt en i skogen och i ridhuset ;)


På samma ridskola övergick jag till de stora ponnysarna. Tyckte det var jätte kul att komma upp till de större ponnysarna och att jag fick rida utan att någon höll i, man fick göra iordning ponnysarna själv och fick helt enkelt bli lite mer självständig.


Sen slutade jag att rida under en ganska lång period. Jag tappade helt enkelt intresset och bara ville göra någo annat. Men sen kom mamma på idén att vi skulle åka på turridning och rida islandshästar. Och så blev det, sommaren 2010 åkte vi på turridning. Jag fastande och fortsatte rida där, i ca ett halvår.


Sen när det vart mörkare på kvällarna i vintern kunde vi inte komma in i ett riudhus eller något sånt. Det var bara ut i skogen och rida som gällde. Jag som är något mörkrädd tyckte ju inte att det var sådär jätte kul. Så vi började leta annonser på blocket om någon sökte medryttare. Vi hittade då en fjording på 4 år som passade mig bra. Så jag blev medryttare på honom.


Men efter ungefär en månad hos fjordingen kände jag att jag ville ha en egen häst som jag bestämde över. För jag ville inte ha någon som sa åt mig att göra si eller göra så. Vi började titta runt lite på hästnet och hittade Pi. Vi åkte och provred henne och det kändes jätte bra. Så det blev henne vi köpte :D Hon kom till oss för exakt en vecka sen nu :)

Sötnos <3

Såhär har min resa sett ut. Från att ha ridit på shettisar till att skaffa egen ponny.. Så nu vet ni lite om mer om hur mitt ponny liv har gått till ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback