Hiss / Diss

En sak jag hatar är tävlingsstall. Hästarna blir som robotar, helt livlösa tävlingsmaskiner. De flesta iallafall. Hästarna får ingen kärlek, utan rids, och stoppas sedan in i boxen igen. Inga uteritter, ingen busridning, bara träning, träning, tävling, tävling. Helt ok att hästen tävlar mycket, men man måste ju ta pauser och bara ha kul Dom här hästarna får nästan aldrig vara hästar. Många får inte ens gå ut, utan aktiveras i skrittmaskiner. Hur kul är det liksom? Men det är allt dom känner till, stackars hästar. Stor och fet diss.



Hästarnas vardag...





Kommentarer
cicci

Det är ju en diss, men endel hästar älskar att arbeta. Alla hästar är ju olika. Men det är ju en diss såklart!! De flesta eliter är ju sådär med sina hästar. Det är dåligt tycker jag! En DISS!!



Kram Cicci

2011-04-16 @ 10:46:09 | http://ponny-ryttarna.bloggplatsen.se
Vixen

Gud vad mycket du vet....

2011-04-16 @ 11:14:13
Maria

Du bör passa dig för vilka bilder du väljer att lägga ut! Personen på bilden VET jag är så mycket mer än tävlingsmänniska, hon är väldigt noga med att hennes häst mår bra, noga med skötsel, att han får varierad ridning osv, osv. Det är därför som hon nått stora framgångar på arab-sidan av ridsporten och även bland halvbloden i de högre klasserna.

SÅ sluta välj ut en random bild till sådana här inlägg!

2011-04-16 @ 12:29:39
sara

Men altså? har du blivit proffs sedan du fick en ny ponny? hur vet du hur mycket alla hästar tränas? hur många tävlingstall har du varit i och sett de dagliga rutinerna?

2011-04-16 @ 18:54:44
Nathalie

Kära icke läskunniga "Sara": Om du kunde läsa skulle du sett att jag skrivit att det inte gäller alla, men många ;) Läs texten igen innan du kommenterar saker som slösar både din och min tid.

2011-04-16 @ 19:09:31 | http://iporiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback