Dagens ridpass

Hej! Nu har jag kommit he från stallet, och snart ska jag chilla på gräsmattan, sol nivet ;)

Vi red ut idag, och det gick jättebra. Han stannade någon gång för att testa, men sen klev han glatt på. Vid ett tillfälle när vi skulle gå stog det en hund på en veranda. Jag tänkte att den kommer väl inte göra något...fel... När vi var 10-15 meter ifrån den sprang den mot oss och skällde, och Ziro som redan var lite halvspänd flög upp i luften, vände sig om 180 grader och skulle springa hem. Det var 1 cm ifrån att jag ramlade av. Hunden var som tur kopplad, men fortsattee springa omkring på gräset och skälla. DÅ kom det ut en gubbe som sa till hunden. Gah, jobbigt? Ah, bara lite :mad:

Sen gick resten bra :) Han var lite spänd imellanåt, men oftast var han bara glad. Vid ett tillfälle lät jag honom galoppera i valfritt tempo, och jävlar vad det gick! Han tyckte det var skitkul, en lyssnade fint nät jag bad honom bryta av. Duktiga lilla skit!

Kommer 2 vloggar lite senare :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback