Dagens ridpass

Hej!

Är hemma från stallet nu. Det var ju träning för Anna Aneheim idag, och det gick ganska bra. Vi började med galoppen, och där blir han lite tjaffsig och slänger upp huvudet. Det blir automatiskt att jag tar lite för mycket i tygeln, men det gick bättre sen. Jag behöver släppa efter på tygeln och driva på. Han ville stundtals inte bära sig i galoppen heller, men mot slutet gick det superbra, även om det gick lite fort. Vi la ett par volter, ca 15 meter stora och han var mjuk och fin. Haha, han är så töntig! Det låg lite bajs på spåret, och då hoppar han över och byter galopp... Inte trampa, akta fossingarna!

Vi jobbade mycket på fattningarna också, och dom flesta tog han bra men en gång ville han absolut inte, utan gick och latade sig. Jag la på spöt lite lätt på rumpan, men han är sååå tönt så han slänger självklart upp rumpan, min älskade lilla gayman!:love:

I traven kändes han ibland sådär tung i handen, men oftast gick han som en klocka :D Han hade en egen bjudning, fast ibland latade han sig lite så jag fick säga till. Vi jobbade mycket på rakt spår, böjde hit och dit. Han jobbade bra med baken, och Anna såg en fin skillnad sedan markebäck, och att vi kunde komma långt med mer träning och styrka.

Film från passet kommer :D



Det finns inte ord för hur mycket jag älskar dig! :love:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback