Dagens ridpass

Hej på er!

Idag red jag som sagt på ridbanan, och han var pigglutt :D I skritten gjorde jag en del skänkelvikningar och volter för att han skulle lugna sig, men direkt jag la på spöt var det protester. Han är överböjlig i nacken, så han kan lätt knocka till en. Det är det han gör. Slänger med huvudet alltså, inte knockar till en ;)

Han slutade sen iallafall och jobbade bra. I traven gjorde jag i stort sett samma sak, fast med en del ökningar också. Han jobbade på bra, även om han kollade på en del annat. Formen var faktiskt riktigt fin idag, i alla gångarter :D Fast i galoppen blir han lite tjaffsig och ska slänga med huvudet, men sen jobbar han bra när man säger till honom.

Dagens outfit var marinblå för Ziro, och svart-vit för mig. Mamma tog ca 600 bilder, så vänta er bildbomb/er. Filmade inte, då jag måste kunna aktivera min bdb också ;)



Smakprov :) Lägg märke till att min chaps har gått upp xD





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback