Dagens ridpass

Hej!

Hemma från stallet nu, och knopparna är klara, hästen duschad, och allt står framme :) Annie knoppade, och dom blev mycket snyggare än jag kunnat göra själv. Han är duktig och står stilla när man knoppar, fast han inte är van, min duttia pojke.

Sen schamponerade vi honom och hällde vatten från hinkar och vattenkannor på honom, för so ni vet funkar ju inte vattenslangar på honom än... Han blev riktigt snygg, och han blev nog nöjd med sig själv ;)

Sen har jag smörjt sadeln också, och schabraket tvättas tillsammans med benskydden.

Dagens ridpass då: Red barbacka på ridbanan, och han var duktig. Vi tränade en del på öppnorna och skänkelvikningarna, och han kunde det nästan helt själv mot slutet. Han tyckte det var skitkul med öppnor, så om jag skulle lägga en volt ville han mer än gärna göra öppna istället ;)

Lite fattningar, vilket han tog helt OK. Vissa gånger helt perfa, men några gånger inte alls.

Är nöjd med dagens ridpass iallafall :D

Blev inga bilder, men jag bombar er med tävlingsbilder imorn istället.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback