Dagens ridpass

Hej! Det var inte så farligt blött / kallt, så jag red på ridbanan. Han var sjukt fin :D Kändes som jag svävade stundtals. Han hade ett härligt "go" i sig, och jag kunde få till flera bra ökningar (travökningar).

Började ed att träna en del på halterna, då han blir lite ivrig och står och trampar. Vi stog stilla en stund, och sen fortsatte vi. Tränade en del skänkelvikningar också, och för vänster är dom bra, men för höger blir det jobbigt och han tappar lätt baken. Tränade på det, och när det var bra avslutade jag den övningen.

Galoppen var OTROLIG! Han tog fattningarna sådär i början, men efter många trav-galopp övergångar tog han fattningarna hur lätt som helst. Galoppen var mjuk, och riktigt skön att sitta i. Behövde knappt driva, utan kunde ha mer fokus på formen och min sits. Jag hade några på sidan av ridbanan som tjatade på mig, och det var tur det. Jag tänker på sitsen, men glömmer bort det så fort och halkar tillbaka. Då kan det vara bra att någon påminner :) Iallafall, la en hel del volter i olika storlekar, och tränade lite förvänd också.

Dagens ridpass kan summeras som: Helt fucking AWSOME!

Jonnas pappa tog några bilder på oss, så när Jonna skickat dom får ni självklart kika på dom :)



ELIT :love:





Kommentarer
en åskådare vid sidan av

såg ASSSSSS bra ut idag, han hade jävligt fint steg där stundtals, nästa mål för DIG är att du ska klara av att sitta i de underbara steget och de travökningarna han gjorde idag :D bra jöbbb idag näätii

2011-04-27 @ 22:20:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback