Dagens ridpass

Hej! Är hemma från stallet nu efter ett ganska bra ridpass.

Han tog inte skänkeln särkillt bra i början, men efter att jag sa åt honom direkt tog han den superbra, och var ed på även minsta lilla hjälp. Travade på i en halvlång form, och gjorde en del ökningar och volter och sedan ut i skänkelvikning. Red typ såhär:



En lösgörande övning som kräver att hästen är med på hjälperna. Mellan varje färg (varje moment) lägger jag in en halvhalt. Det är såklart bara det röda som är mellantrav, resten är i samlad eller arbetstrav, beroende på vart man ligger.

Iallafall, jobbade lite så, och sen tog vi galoppen. Han var inte alls så tjaffsig som han kan bli. Han jobbade bra, även om han kollade på annat som golfspelare t.ex ;)

När jag var nöjd där gick vi över till hoppbanan och hoppade ett litet hinder. I början skulle han inte hoppa, men jag röt till åt honom och så hoppade han ett kaninskutt. Vi la ner bommen iallafall på ena sidan. Han bjöd riktigt härligt mot hindret och hoppade fint. Haha, hans teknik är inte den bästa när hindrena är så låga ;) Den är bättre när det blir liiite högre.

Mamma fotade 600 bilder, så 3 kommentarer och jag laddar upp både hopp och dressyr, annars nada.





Kommentarer
Anonym

Bilder!!!:D

2011-04-25 @ 18:57:59
Jossan

Klart bilder ska upp på prinsen :)

2011-04-25 @ 19:31:41
Anonym

ladda upp!

2011-04-25 @ 20:28:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback