Dagens ridpass

Idag red jag på ridbanan i det härliga vädret. Red på hackamore, men det funkar egentligen inge bra på honom, för han blir bekväm och hänger i tygeln istället för att bära sig själv. Försökte träna lite slutor, mne det gick inge bra alls, så vi hoppade det.

Travade på, inga konster utan bara hitta ett jämnt och lugnt tempo, böja och ställa hit och dit. Gjorde några skänkelvikningar, och det gick bra.

Jossan hade tagit fram ett hinder åt oss så vi kunde trava över en bom. Det gick till 200,77% utan problem. Så vi la upp bommen på ena sidan, och det var inga problem det heller :D Sen la vi upp bommen till ett räcke på typ 25 cm, och det var nemas problemas! Vi höjde räcket till typ 40-50 cm, och tog det i först trav och sedan galopp. Han hoppade som ingenting, och bjöd härligt mot hindret. I höger galopp kom han bra på hindret, men i vänster kom han helkonstigt, men hoppade ändå :D Gissa om jag är glad nu?? Ohja, känslan var underbar!

Sen efter ridpasset följde vi med Annie och Lego på en liten promenad :)


Söta hästar, ful männsika :P





Kommentarer
mollie samuelsson

va med och tävla om en länkning på min blogg, inte svårare än att skriva "jag är med" på detta inlägg: http://molliejosefina.blogg.se/2011/april/vinn-en-lankning.html#comment

2011-04-20 @ 19:29:40 | http://molliejosefina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback