Dagens ridpass - i ridhuset

Idag red jag en liten stund i ridhuset. Vi gjorde många volter och mjukade upp nacken på Pi lite. Är stor skillnad i hennes nacke sen vi fick henne, hon har mycket lättare att böja ner nacken och är mycket mjukare. Men jag har ju inte haft Pi så länge, det är nog lite på grund av mig som hon har lite svårt att gå i form också, men vi försöker hitta knappar och jobba tillsammans :) Tänkte ha ett riktigt dressyrpass någon gång i veckan med Pi, så ska vi försöka komma ner i formen på riktigt! Det är mycket lättare på ridbanan också, i ridhuset är det massa stolpar i vägen.. Tillbaka till ridpasset! Jag tyckte hon var jätte duktig idag, jobbade på bra. Bara det att hon var något seg, man måste driva på hela tiden, extra mycket i galoppen då hon gärna övergår i trav.. Hehe ;)



Att söka sig neråt är en bra början ;)




Med lite mer träning så går hon snart i form, känner det på mig ;)



Kommentarer
dressyrteam 3-satsande dressyrryttare

fin blogg :)



gå gärna in och svara på dagens fråga :)

och släng nån kommentar!

där kan ni även vara med och tävla om ett par catago boots i valfri färg



hur högt tävlar ni? :)

2011-04-13 @ 09:29:09 | http://dressyrteam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback